Nätverk för kvinnligt entreprenörskap

Om Wonder Women

Vi tror på entreprenöriell gemenskap

Livet som egenföretagare innebär ofta att man står ensam på toppen när det blåser. Att ensam ta de avgörande besluten. Men ensam är inte stark, även om man lätt kan få för sig det i den tid vi lever i. Wonder Women är vårt sätt att skapa en positiv gemenskap för kvinnliga entreprenörer. Där vi kan kämpa tillsammans.

Nationellt nätverk för kvinnligt entreprenörskap

Vi är ett nationellt nätverk för kvinnliga entreprenörer, företagare och beslutsfattare i små- och medelstora organisationer. Syftet med Wonder Women är att ge kvinnor fler verktyg att utveckla sig själva och sina företag. Ett rum där nya kontakter kan ge nya perspektiv på återkommande funderingar, tankar och idéer. Något som förhoppningsvis i sin tur ska flytta fram positionerna för kvinnor i näringslivet.

Årlig konferens blev ovärderligt nätverk

Hur hamnade vi här? Jo, hösten 2017 sjösattes konceptet Wonder Women med avsikten att starta en nationell kvinnokonferens för svenska entreprenörer, företagare och beslutsfattare. Samtidigt ville vi även nå kvinnor som är intresserade av att förverkliga sina företagsdrömmar.

Konferensen arrangerades 2017, 2018 och 2019 under en fullspäckad septemberhelg. Under två dagar av systerskap med varierande aktiviteter och föreläsningar, deltog hundratals Wonder Women som är kvar i nätverket än idag. Mottagandet beskrivs bäst med ett ord: succé!

Wonder Women återföds i nya former

Av förklarliga skäl gick det inte att arrangera en fysisk konferens under 2020. För att säkra nätverkets fortsatta drivande utvecklade vi nya digitala koncept, i form av bl.a. Wondernarium och Check-ins. Efter en lyckad lansering av de nya mötesplatserna är de numera en självklar del av Wonder Women-nätverket. Vi ser fram emot att fortsätta hålla digitala träffar och, när möjligheten väl ges, bjuda in till fysiska träffar igen.

Slutligen längtar vi förstås efter att återigen arrangera den otroligt uppskattade nationella konferensen – höjdpunkten och hjärtat av Wonder Women.

Vår historia

Wonder Women grundas september 2017 i Uppsala.
Under 2019 flyttar konferensen från Uppsala till Stockholm.
Under pandemin 2020 lanseras digitala träffar och Wondernarium: “seminarium som skapar Wonder”.
2021 var startskottet för vår bokklubb.
  1. Wonder Women startar!
  2. Wonder Women till Stockholm
  3. Wondernarium föds
  4. Bokklubben sjösätts

Teamet bakom Wonder Women

entreprenörddagen-klaramaria mach

Klara-Maria Mach

Grundare och moderator

 

 

entreprenörddagen-isabel carlsson

Isabel Carlsson

Eventkoordinator Nationell

isabel.carlsson@entreprenorden.se

 

Wilma Salmonsson

Eventkoordinator Uppsala

wilma.salmonsson@entreprenorden.se 

Lisa Eriksson

Marknadsföring

lisa.eriksson@entreprenorden.se

Frågor & svar om Wonder Women

Evenemang

Kan jag avboka min biljett?

Anmälan är bindande och du kan inte avboka din biljett. Däremot kan du överlämna biljetten till en annan person inom samma företag.

När kommer bokningsbekräftelsen?

Bokningsbekräftelsen brukar komma 48 timmar efter att anmälan är gjord till den mailadress du angav i anmälan. Bekräftelsen skickas ut via mailadressen info@wonderwomen.se – så ha även koll på skräpposten.

Hur anmäler jag mig?

Anmälan finns längst ner vid varje events egna informationssida. Där fyller du i de uppgifter som krävs vid anmälningen, det kan variera beroende på om det är t.ex. förtäring eller liknande.

Har du problem med anmälan hör av dig till info@wonderwomen.se

Till vem är eventen riktade?

Eventen är främst riktade till kvinnor och de som identifierar sig som kvinnor. Vi vill helst att du driver företag (egenföretagare eller småföretag) eller har en ledande position i ett företag.

Vi har varken krav på bransch, ålder, etnicitet eller omsättning,

Betalning

När skickas fakturan?

Fakturan skickas ut via mail under eventdagen

Kan jag betala med Swish?

Ja, det går bra att betala med Swish både för eventen och webbshopen. I fakturan står det angivet vilket nummer du kan betala till.

Måste jag betala fakturan även om jag inte kommer?

Då anmälan är bindande behöver du betala fakturan även om du inte kan delta.

Uppsalanätverket

Hur lång tid binder man upp sig?

Man binder upp sig per kalenderår.

Är träffarna obligatoriska?

Nej, du deltar i de träffar du kan och vill. Som medlem får du en inbjudan via Google Kalender till alla träffar där du kan tacka ja/nej till träffen.

Kan man bli utskickad från nätverket?

Du är kvar i nätverket så länge du vill och betalar. Du kan bli utskickad för omoralisk-eller oetiskt beteende.

Om man är flera från samma företag kan man dela på medlemskapet?

Absolut, då är en deltagare per event inbjudan. Vill man vara flera kommer en avgift för resterande deltagare.