Vilka är vi?

Wonder Women är ett nationellt kvinnonätverk för entreprenörer, företagare och beslutsfattare i små- och medelstora organisationer. Syftet med Wonder Women är att ge verktyg åt kvinnor för att de ska kunna utveckla sig själva och sina företag. Det för att i sin tur skapa en bättre näringslivspositionering för kvinnor.

Vi samlar kvinnor som oftast sitter på samma funderingar, tankar och idéer. Istället för att bolla med ”samla gamla människor” ges möjligheten att träffa nya människor att diskutera med. Deltagarna breddar sitt nätverk och förstår att de inte är ensamma med sitt företagande – vi kämpar alla tillsammans!

Från årlig konferens till ovärderligt nätverk

Hösten 2017 startades konceptet Wonder Women. Syftet var att starta en nationell kvinnokonferens för svenska entreprenörer, företagare och beslutsfattare men även för kvinnor som är intresserade av att starta sin egen verksamhet. Konferensen utfördes 2017, 2018 och 2019 under en helg i september. Under två dagar med varierande aktiviteter och föreläsningar, deltog hundratals Wonder Women som är kvar i nätverket än idag.

2020 kunde konferensen av förklarliga skäl inte utföras då Covid-19 kom och alla arrangemang fick kancelleras. För att Wonder Women skulle fortgå utvecklades nya digitala koncept i form av bland annat Wondernarium och Check-ins. Efter en lyckad lansering av de nya mötesplatserna är de numera en självklar del av Wonder Womens nätverk. Vi ser fram emot att fortsätta hålla digitala träffar och när möjligheten ges skapa fysiska träffar igen. Sist men inte minst längtar vi efter att arrangera den otroligt uppskattade nationella konferensen igen, kanske själva höjdpunkten och hjärtat av Wonder Women.

Vår historia

Wonder Women startar september 2017 i Uppsala.
Under 2019 flyttar konferensen sin lokalisering från Uppsala till Stockholm
Under pandemin 2020 startar digitala träffar, Wondernarium "seminarium som skapar Wonder"
2021 var startskottet för bokklubben
  1. Wonder Women startar!
  2. Wonder Women till Stockholm
  3. Wondernarium föds
  4. Bokklubben föds

Teamet bakom Wonder Women

Klara-Maria Mach

Grundare och moderator

 

 

Isabel Carlsson

Eventkoordinator Nationell

isabel.carlsson@entreprenorden.se

 

Wilma Salmonsson

Eventkoordinator Uppsala

wilma.salmonsson@entreprenorden.se 

Lisa Eriksson

Marknadsföring

lisa.eriksson@entreprenorden.se

Kring event

Kan jag avboka min biljett?

Anmälan är bindande och du kan inte avboka din biljett. Däremot kan du överlämna biljetten till en annan person inom samma företag.

När kommer bokningsbekräftelsen?

Bokningsbekräftelsen brukar komma 48 timmar efter att anmälan är gjord till den mailadress du angav i anmälan. Bekräftelsen skickas ut via mailadressen info@wonderwomen.se – så ha även koll på skräpposten.

Hur anmäler jag mig?

Anmälan finns längst ner vid varje events egna informationssida. Där fyller du i de uppgifter som krävs vid anmälningen, det kan variera beroende på om det är t.ex. förtäring eller liknande.

Har du problem med anmälan hör av dig till info@wonderwomen.se

Till vem är eventen riktade?

Eventen är främst riktade till kvinnor och de som identifierar sig som kvinnor. Vi vill helst att du driver företag (egenföretagare eller småföretag) eller har en ledande position i ett företag.

Vi har varken krav på bransch, ålder, etnicitet eller omsättning,

Kring ekonomi

När skickas fakturan?

Fakturan skickas ut via mail under eventdagen

Kan jag betala med Swish?

Ja, det går bra att betala med Swish både för eventen och webbshopen. I fakturan står det angivet vilket nummer du kan betala till.

Måste jag betala fakturan även om jag inte kommer?

Då anmälan är bindande behöver du betala fakturan även om du inte kan delta.